Dagje Helsinki ! - Reisverslag uit Turku, Finland van Sam Luppens - WaarBenJij.nu Dagje Helsinki ! - Reisverslag uit Turku, Finland van Sam Luppens - WaarBenJij.nu

Dagje Helsinki !

Door: Sam Luppens

Blijf op de hoogte en volg Sam

27 April 2014 | Finland, Turku

Vanmorgen vroeg opgestaan om op tijd de bus te pakken naar Helsinki. We hebben de bus om half 9 gepakt en we waren er rond kwart voor 11 waren we in Helsinki. We hadden eerst even een plattegrond gezocht om te kijken wat leuk was om naar toe te gaan. Als eerste liepen we door een winkelcentrum maar er was nog niks open de winkels gingen pas om 12 uur open. In het midden van het winkelcentrum hingen allemaal groten ballonnen met i love Vappu erop, Dit is een feestdag op 1 mei. bij ons is dit de dag van de arbeid maar hier is dat echt een feestdag en op donderdag is dan iedereen vrij. Daarna zijn we naar voor zover we het begrepen de bekendste kerk van Helsinki geweest deze was echt super mooi ! we konden er alleen niet in omdat er een mis bezig was. Nadat we naar de kerk waren geweest zijn we langs het water terug gelopen richting de andere kant van de stad en kwamen we nog een andere hele mooie kerk tegen deze was van heel donker steen ( ik zal de foto's bijvoegen ) we zijn tussen de middag even wat gaan eten en daarna zijn we lekker gaan shoppen. Toen we het winkelcentrum een beetje hadden gehad zijn we nog even naar de Rock Curch geweest, Dit leek van buitenaf een beetje op een bunker met een kleine koepel erop, maar van binnen was het een mooie kerk met een heel apart plafond ! we hebben hier even gezeten want onze benen waren best wel moe haha. Na de kerk zijn we even op zoek gegaan naar de starbucks en toen we daar klaar waren was het al weer tijd om een restaurantje op te gaan zoeken want we wilde wel een beetje optijd naar huis. We zijn gaan eten bij een italiaan en ik had lekker en pizza met spinazie, fetta, een gepocheerd eitje en cherry tomaat :). We hebben om half 8 te beus terug gepakt en we waren om kwart voor 10 weert terug in ons appartementje. Zo lekker slapen want morgen wacht ons weer een dagje stage !
hyvää yötä

• 28 April 2014 - 13:43

Diny Luppens:

HOI sam en de rest.
    Volgens mij hebben jullie een hele leuke maar vermoeiende dag gehad in Helsinki. Druk,druk,druk met winkelen en kerk bezoekjes. Je bent al bijna op de helft van je stage en het gaat heelgoed geloof ik.
    Het is ook goed weer zoals ik kan zien en dat is mooi mee genomen.Hier gaat het het redellijk, met ups en downs elke dag een beetje beter. Groetjes van opa en tot snel. groetjes omaDiny