Dag 2 op stage - Reisverslag uit Turku, Finland van Sam Luppens - WaarBenJij.nu Dag 2 op stage - Reisverslag uit Turku, Finland van Sam Luppens - WaarBenJij.nu

Dag 2 op stage

Door: Sam Luppens

Blijf op de hoogte en volg Sam

24 April 2014 | Finland, Turku

Het was een beetje vroeg vanmorgen en gisteren dus eigenlijk een beetje te laat hihi, we moesten er mom half 7 uit want we moesten om 8 uur op stage zijn. We hebben om 5 over half 8 de bus gepakt en we waren toen om 5 voor 8 op stage dus dat komt mooi op tijd uit met de bus dat is wel fijn want dat ben je er niet veel te vroeg of net te laat.

Vandaag was het ook echt heel leuk op stage, de kinderen zijn nu al een beetje aan je gewend, dat merkte ik wel want ze kwam al met het spelen al uit zichzelf met dingetjes naar mij toe. Van de kinderen leer ik ook nog best wel wat woorden omdat ze dan het woord zeggen van het genen wat ze vast hebben dat is wel fijn :). om 8 uur kwamen we dus op stage aan en dan gaan de kinderen hier ontbijten, ze krijgen hier geen boterhammen maar net als smiddags krijgen ze een bordje brinta met eigeel en melk er doorheen. Na het eten gingen de kinderen vrij spelen en rond kwart over 9 gingen we vandaag naar buiten. Toen we bijna naar binnen gingen deden we nog een spelletje.We waren met 2 leidsters en ikzelf buiten en wij hadden alle 3 een bord vast met een ander plaatje erop, een leidster was een boot ( Vene) een leidster een zon (aurinko) en ik was een boom (puu). als de kinderen bij een leidster stonden moest een van de andere leidsters de naam van hun voorwerp roepen en daar moesten de kinderen dan naar toe rennen. Tussen de middag kregen de kinderen weer warm eten, dit was echt iets heel geks wat ik nog nooit had gezien maarja toch maar proberen hé en het smaakte opzich nog niet zo slecht. Het leek een soort van stampje van wortels, bietjes en aardappels met een rode saus, hierbij kregen ze ook nog salade. Na het eten gingen alle kinderen weer naar bed en hadden wij pauze van 12 tot 2, we moeten nog even overleggen met Klaus wat we in die tijd mogen doen want nu hebben we 2 uur niks gedaan haha. Om 2 uur ging ik weer terug naar de groep en de kinderen kregen weer een bordje Brinta, hierna gingen ze weer buiten spelen en was het voor ons al weer tijd om naar huis te gaan. We waren rond half 4 thuis dat was wel fijn, Iedereen ging nog even een dutje doen maar ik niet want dan kan ik nu niet meer slapen haha. Vanavond zijn we bij een Pizzeria & Kebab tentje gaan eten en ik zit er nog steeds vol van maar het was wel lekker, en gelukkig ook niet zo duur :). Zometeen maar op tijd gaan slapen en morgen weer vroeg eruit voor het laatste dagje stage van deze week !!
hyvää yötä

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Turku

Sam

ik ga 3 weken op stage in Truku, deze ervaring wil ik graag met jullie delen

Actief sinds 19 April 2014
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 3353

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 10 Mei 2014

Mijn eerste reis

19 April 2014 - 10 Mei 2014

Finland

Landen bezocht: