Dag 3 :) - Reisverslag uit Turku, Finland van Sam Luppens - WaarBenJij.nu Dag 3 :) - Reisverslag uit Turku, Finland van Sam Luppens - WaarBenJij.nu

Dag 3 :)

Door: Sam Luppens

Blijf op de hoogte en volg Sam

21 April 2014 | Finland, Turku

vanmorgen zijn we rond 9 uur opgestaan en zijn we lekker gaan ontbijten in de B&B. Na het eten zijn we gaan omkleden en hebben we een rondje gelopen in de buurt om even een winkeltje te zoeken wat open was op deze 2e paasdag want we hadden echt wat dingetjes nodig. We zijn rond 13:00 gaan lunchen in een tentje waar je voor 5,90 ( jaa serieus!!) onbeperkt kon eten & frisdrank, koffie & thee drinken. Je kon niet uit zoveel kiezen, ze hadden frietjes, gehaktballetje, worstjes, salades en een aantal verschillende pizza's. maar voor 5,90 was het kwalitatief erg lekker eten :). Toen we weg gingen en we bijna bij de kerk waren kwam er een jongen achter ons aan gerend en die sprak ons aan of we eigenlijk wel hier vandaan kwamen. We vroegen ons af waarom hij dit vroeg dus we hebben even met hem gepraat en toen bedachten we ons dat we hem net in het restaurant ook hadden gezien. Hij dacht zelf al dat wij hier niet vandaan kwamen omdat Sanne aan de man die daar werkte vroeg waar een pin automaat was en die bleek echt 100 meter verderop te zitten haha. Hij vertelde ons dat hij hier voor een jaar was voor zijn masteropleiding en als uitwisselingsproject. Hij wilde ons ook wel wat dingen laten zien hier in Turku als we dat graag wilde, we vonden dit wel een goed idee omdat hij ook goed Engels sprak en we dus makkelijk met hem konden communiceren. We hebben een van onze telefoon nummers gegeven en we hadden met hem afgesproken dat hij ons vanavond een kleine rondleiding zou geven. Toen we terug waren in de B&B hebben we ons even omgekleed en we wachtte tot Klaus ( de baas van het kinderdagverblijf ) ons op kwam halen omdat we bij hem gingen dineren met zijn vrouw. de huizen hier in Finland zijn heel anders dan die bij ons. Hier hebben ze vaak veel meer kamers die dan wat kleiner zijn, bij ons zie je juist meer dat mensen muren eruit halen om meer ruimte te creëren. In ieder geval we gingen dus bij hem dineren en hij had voor ons lam's vlees gemaakt wat een beetje op een soort hachee leek en een spaghetti het was erg lekker :). Als toetje kregen we ook de Finse paas delicatesse, erg lekker. Na het eten zijn we al snel weer gegaan omdat de zoon van Klaus naar voetbal moest. Toen we weer terug waren zagen we dat we nog een berichtje hadden gehad van de jongen die we 's middags ontmoet hadden en wij wilde rond 20:00/20:30 afspreken op de markt. Toen we elkaar daar ontmoet hadden zei hei dat het misschien leuk was om langs de rivier te lopen en op een van de boten die daar liggen iets te gaan drinken, 2 van zijn vrienden die we ook in het restaurant hadden gezien zoude ook nog komen. We vonden dit wel leuk omdat we dit deel van Turku nog niet hadden gezien. We liepen langs de rivier en er liggen daar echt heel veel boten waar je gewoon iets kunt drinken en eten dat is echt heel leuk :). We vonden een leuke boot en zijn daar wat gaan dingen. Ook kon je op de boot karaoke doen, dus de jongens wilde dat wel even doen. We hebben een paar liedjes gezongen en het was erg gezellig. Rond 23:00 zijn we terug gelopen richting het appartement en omdat we al zo vroeg hadden gegeten bij Klaus hebben we nog maar even een korte tussenstop gedaan bij de Mcdonlands :D. Nu zijn we terug in het appartement en we gaan zo slapen. morgen krijgen we als het goed is een rondleiding door de school van onze tutor student :)
hyvää yötä