kennismaking met onze finse tutor student - Reisverslag uit Turku, Finland van Sam Luppens - WaarBenJij.nu kennismaking met onze finse tutor student - Reisverslag uit Turku, Finland van Sam Luppens - WaarBenJij.nu

kennismaking met onze finse tutor student

Door: Sam luppens

Blijf op de hoogte en volg Sam

20 April 2014 | Finland, Turku

zo, we zijn een beetje gewend. vanmorgen zijn we rond 8 uur opgestaan en hebben we op klaar gemaakt om te gaan ontbijten in de B&B. gelukkig stonden er geen rare dingen bij het buffet maar gewoon dingen die we in Nederland ook hebben zoals; Kaas, ham, kipfilet, crusli & cornflakes. er stond wel 1 ding bij wat we niet kende maar het leek op een brownie en daar hadden we 's ochtends vroeg niet zoveel zin in. toen we aan het eten waren vroeg de vrouw van de B&B of we en echte Finse paas delicatesse wilde proberen. Dit bleek dus hetgene te zijn waarvan hij dachten dat het een brownie was, het bleek een soort van dikke appelstroop te zijn en daar deden ze een custard bij, het smaakte best lekker :). toen we kalar waren met eten zijn we naar de paasmis geweest in de grote kathedraal van Turku. we konden er niet zoveel van volgen maar het was wel mooi om een keer gezien te hebben. we gingen terug naar ons appartement en gingen onszelf even opfrissen. om 3 uur kwam onze tutor student ons ophalen samen met een paar vrienden van hem en zij heeft ons wat dingen van Turku laten zien. Toen we de meest belangrijkste dingen hadden gezien gingen we met zijn vrienden naar een basketbal veldje en daar gingen ze een beetje zitten en basketbal spelen. rond 6 uur gingen we naar de winkel om wat eten te halen voor de BBQ. We zijn bij onze tutor thuis buiten gaan BBQ'en. we hebben een echt fins worstje geproefd want ze wilde dit ons laten proberen maar we proefde niet zoveel verschil haha. we hebben de jongens ook een paar Nederlandse woordjes geleerd zoals; Hond & niet kijken, hel grappig hoe hun dit uitspreken. onze tutor heeft ons ongeveer een uur geleden 21:30 naar huis gebracht, we zijn gaan lopen anders moesten we heel land op de bus wachten. hij woont wel ver aan de andere kant van Turku en hij is helemaal meegelopen en op een gegeven moment wisten we zelf wel de weg dus we zeiden tegen hem dat hij al wel terug mocht lopen, maar hij vond dat het zijn taak was om ons veilig thuis te brengen. het is echt een super lieve man :) (gelukkig hihi) hij heeft nog even bij ons thee gedronken want dat had hij toch wel verdiend haha. we gaan zo slapen want dit is wel een lange en drukke dag gewest.
morgen weer een update :)
hyvää yötä