Eerste paar uur in finland - Reisverslag uit Turku, Finland van Sam Luppens - WaarBenJij.nu Eerste paar uur in finland - Reisverslag uit Turku, Finland van Sam Luppens - WaarBenJij.nu

Eerste paar uur in finland

Door: sam luppens

Blijf op de hoogte en volg Sam

19 April 2014 | Finland, Turku

vanmorgen zijn wel om 09:55 vertrokken met KLM naar Helsinki, om 13:20 lokale tijd kwamen we hier aan. daar hebben we de bus gepakt, we kregen op de bus studenten korting dus voor een reis van meer dan 2 uur met de bus waren wen nu 15,50 kwijt !, helemaal niet duur. toen zijn we een keer overgestapt en om 16:40 waren we in Turku. Klaus, de baas van het kinderdagverblijf waar we stage gaan lopen kwam ons ophalen en liep met ons naar ons appartement waar we eerst onze koffers naar toe hebben gebracht. daarna zijn we met Klaus naar een supermarkt gegaan. de supermarkten hier zijn ongeveer net zo groot als de Makro in Nederland :O. heel erg groot maar het was wel echt een doolhof. Klaus heeft ons terug naar de B&B gebracht en hij nodigden ons uit om maandagavond bij hem thuis te komen dineren met hem en zijn vrouw. We hebben rustig onze boodschappen opgeruimd en ons klaar gemaakt om even wat te gaan eten. we zijn maar even snel wat gaan eten bij Hesburger, dit is een soort van Mcdonalds maar deze heb je alleen in finland en een aantal landen er omheen. na het eten hebben we niet te veel meer gedaan we hebben een beetje relaxt op onze kamer gezeten en even gekeken wat er allemaal zo'n beetje te doen is in de omgeving. morgen gaan we kennis maken met onze tutor student. ik ben benieuw :-) we zijn nu wel een beetje gaar van het reizen dus hyvää yötä, weltrusten :)